Informatie & Levering

Bij het kopen van een “nieuwe” auto komt er heel wat kijken. Zo moeten er diverse afspraken worden gemaakt over bijvoorbeeld garantie, aflevering, het maken van een testrit, een eventuele aankoopkeuring, financiering, sleutels, accessoires, etc. Wij raden u aan rustig de tijd te nemen en onderstaande uitleg, voorwaarden, mogelijkheden en verplichtingen rustig door te nemen. Dit om eventuele teleurstellingen en “verrassingen” achteraf te voorkomen.

Auto reserveren:

Het is helaas niet mogelijk een auto te reserveren. Er zijn te veel mensen welke een afspraak maken en vervolgens niets meer van zich laten horen. Een auto is pas verkocht op het moment dat er een ondertekende koopovereenkomst tot stand is gekomen. Tot die tijd zal de auto in de verkoop blijven. Indien u van ver komt verzoeken wij u ons even een belletje te doen zodra u van huis vertrekt, zodat u er zeker van bent dat de auto op dat moment nog beschikbaar is.

Proefrit:

Een proefrit behoort eventueel tot de mogelijkheden. Hieraan zijn echter, door minder leuke ervaringen uit het verleden, voorwaarden verbonden. Zodra het verkoopgesprek dusdanig ver gevorderd is kan er, mits er op dat moment de gelegenheid voor is, een proefrit worden gemaakt. 
Wij zijn van onze verzekeringsmaatschappij verplicht met u mee te rijden in het desbetreffende voertuig.

Inruilvoorstel:

Het is mogelijk om u een telefonisch inruilvoorstel te geven. De geschatte richtprijs kan uiteraard ook lager uitvallen. Een inruilvoorstel geven wij ongeziens en wordt vaak binnen enkele minuten geschat, terwijl een daadwerkelijke taxatie veel langer zal duren. Een inruilvoorstel geven wij uitsluitend telefonisch en niet per mail. Gezien de grote hoeveelheid aanvragen is het helaas te tijdrovend iedere taxatie per mail af te handelen.

Garantie:

Wij bieden u een keuze uit verschillende garantiepakketten van ons zelf en Autotrust (zie het kopje garantie op onze site). Het door u gekozen garantiepakket wordt duidelijk op de koopovereenkomst vermeld. Heeft u geen garantiepakket afgenomen, of valt het eventuele mankement niet binnen het door u gekozen garantiepakket en wilt u alsnog aanspraak maken op eventuele garantie/coulance, dan bestaat er de mogelijkheid om deze garantiewerkzaamheden tegen kostprijs voor u te laten uitvoeren bij een van onze vakkundige partners. U krijgt dan korting op het arbeidsloon en op de onderdelen.

Aankoopkeuring:

Een onafhankelijke aankoopkeuring, welke wordt uitgevoerd door DEKRA Nederland, behoort tot de mogelijkheden. Alle informatie over deze aankoopkeuring vindt u op de volgende site DEKRA.NL een ANWB of merkdealer aankoopkeuring is helaas niet mogelijk, vanwege het feit dat het dichtstbijzijnde ANWB keuringstation zich in Utrecht bevindt, en een merkdealer in sommige gevallen niet altijd geheel onafhankelijk is en er belang bij heeft zelf een auto aan u te verkopen. DEKRA is daarentegen geheel onafhankelijk en keurt op locatie. Vandaar deze keuze.

Inruilauto:

Het is niet toegestaan uw inruilauto tussentijds zelf te verkopen, tenzij anders schriftelijk is vastgelegd op de koopovereenkomst. Uw inruilauto wordt namelijk direct aangeboden aan collega bedrijven. Mocht u met onze schriftelijke toestemming zelf uw inruilauto tussentijds verkopen geeft u dit geen recht op welke vorm van korting dan ook. Hierop zijn onze verkoopprijzen namelijk niet gebaseerd.

Tenaamstelling:

Gezien wij u geen afleveringskosten berekenen, dient u uw nieuwe auto zelf even te naam te stellen bij het postkantoor.

Mondelinge afspraken:

Iedere gemaakte afspraak dient schriftelijk te worden vastgelegd op de koopovereenkomst. Het is niet mogelijk om achteraf aan te geven dat er mondeling afspraken zijn gemaakt over bijvoorbeeld een volle brandstoftank, bepaalde accessoires, distributieriem, enzovoort. Achteraf zijn deze niet vastgelegde afspraken niet te controleren, waardoor u geen recht heeft op nakoming van deze afspraken. Het is dus zeer belangrijk de koopovereenkomst goed te bestuderen alvorens u deze ondertekent.

Drukte:

Gelet op het feit dat wij werken met slechts één autoverkoper kunnen wij de prijzen voor u zo scherp mogelijk houden en hebben wij een directer contact met u als klant. Een bijkomend nadeel is echter, dat het mogelijkerwijs voor kan komen dat u niet direct geholpen kunt worden. Wij verzoeken u om een stukje begrip hiervoor en vragen u even geduld te hebben tijdens drukte.

Korting:

Door de enorme concurrentie op het internet zijn wij genoodzaakt ons aanbod zo scherp mogelijk aan te bieden. Gevolg hiervan is, dat wij doorgaans een lagere korting geven dan collega bedrijven houd u hier rekening mee om teleurstelling te voorkomen.

Brandstof bij aflevering:

Gezien wij in tegenstelling tot onze collega bedrijven geen afleveringskosten berekenen worden onze auto’s niet afgetankt, maar zit er minimale brandstof in de tank.

Betaling:

Alvorens een auto daadwerkelijk wordt geleverd dient het volledige aankoopbedrag te zijn voldaan. Wij adviseren u met het oog op veiligheid het aankoopbedrag per bank te voldoen. Let wel, het bedrag moet op onze rekening zijn bijgeschreven op het moment van levering. Houdt u rekening met een overboekingstermijn van één à twee werkdagen. Een eventuele spoedoverboeking is in het weekeinde helaas niet mogelijk. Pinnen behoort ook tot de mogelijkheden. U dient uw pinpas limiet hiervoor tijdelijk vrij te schakelen (neem hiervoor even contact op met uw eigen bank).

Standaard accessoires:

Wanneer er een gebruikte auto bij ons binnenkomt, kan het zo zijn dat er bepaalde standaard dingen ontbreken. Denk hierbij aan een radio, een bagage afdekhoes, een tweede sleutel, een gereedschapsetje enz. Deze zaken worden niet standaard door ons bijgeleverd, tenzij dit is vastgelegd in de koopovereenkomst.

Navigatiesysteem:

Indien een voertuig is uitgerust met een navigatiesysteem, kan het zo zijn dat de bijbehorende navigatie cd/dvd niet aanwezig is, verouderd is of de Nederlandse wegen niet of niet volledig dekt. In dit geval kunnen wij u tegen kostprijs een recente navigatie cd/dvd bijleveren. Ook kan het voorkomen dat de autosoftware, inclusief het navigatiesysteem, in een andere taal staat ingesteld. In sommige gevallen (niet altijd) kan de merkdealer dit aanpassen en kunnen wij u dit tegen kostprijs aanbieden.

Sleutels:

Informeert u altijd tijdens het verkoopgesprek hoeveel sleutels er bij het voertuig aanwezig zijn. Indien er maar één sleutel aanwezig is, kunnen wij u een tweede of zelfs een derde sleutel tegen kostprijs bijleveren. Tot onze spijt wordt niet elk voertuig bij ons ingeleverd met alle sleutels. Wanneer er een voertuig binnenkomt met slechts één sleutel, wordt deze ook doorverkocht met slechts één sleutel, ongeacht of er vanaf de fabriek twee of meer sleutels werden bijgeleverd. Het komt regelmatig voor dat mensen hun reservesleutel zo goed opbergen dat deze later onvindbaar is, of bijvoorbeeld verloren gaat tijdens een verhuizing.

Accessoires:

De uitvoeringsspecificaties van de aangeboden auto’s zijn zorgvuldig door ons aangegeven, echter onder het voorbehoud dat meer of minder accessoires nimmer tot een lagere of hogere prijs leiden. Om teleurstellingen te voorkomen dient u voor het ondertekenen van de koopovereenkomst goed na te gaan of de voor u belangrijke accessoires ook daadwerkelijk op de auto aanwezig zijn. Door aankoop accepteert u de auto in zijn werkelijke specificaties.

Defect in het buitenland:

Indien u zich met uw auto buiten Nederland bevind dient u een dusdanige reisverzekering af te sluiten welke uw auto (ook tijdens een klein defect) terug brengt naar Nederland. Reparaties welke zonder onze schriftelijke toestemming zijn uitgevoerd in het binnen- of buitenland worden niet door ons vergoed.

Inruilbod:

Een inruilbod is uitsluitend geldig op de dag dat u ons bedrijf heeft bezocht en u het betreffende inruilbod van ons heeft ontvangen. Het kan voorkomen, dat het garagebedrijf aan wie wij uw auto hebben aangeboden het bod de volgende dag intrekt omdat zij hun klant al hebben voorzien van een andere vergelijkbare auto. Ook kan het voorkomen dat de prijzen van de door u in te ruilen auto zijn verlaagd op het internet, waardoor wij gedwongen zijn een lager inruilbedrag te moeten geven om alsnog concurrerend te kunnen zijn. Zodra de Deal is gesloten en de overeenkomst is opgemaakt staan de prijzen uiteraard vast.

Reiskostenvergoeding: 

Indien er garantiewerkzaamheden moeten worden uitgevoerd, worden de hieruit voortvloeiende reis, vervoer en overige overheadkosten niet door ons vergoed. Indien u van ver komt moet u zich realiseren dat het erg ongemakkelijk kan zijn wanneer er onverhoopt eventuele werkzaamheden moeten worden uitgevoerd, neem dit in overweging alvorens u tot aankoop overgaat.